Skip navigation

Dagens bisarra jämförelse är vad kostnaden kan bli för de klimatåtgärder som klimatberedningen föreslår:

För svensk del kanske två caffè latte i veckan

Nu för tiden är det ju populärt att vara kränkt. Jag känner mig kränkt. Jag dricker inte kaffe, så hur skall jag veta vad en caffè latte kostar? Jag känner på mig att det är ganska olika beroende på VART i landet man befinner sig och även vilken typ av café eller restaurang man går på. Snabbt hittade jag att det i Göteborg kostar mellan 24-35:- per kopp. Det blir ett pris som spänner mellan 2496-3640:- om året. Det är ändå skillnad på 1144:-, eller nästan 46%. Osäkerheten verkar stor… Vetenskapligt, eller ens samhällsekonomiskt, tycker jag sådana liknelser är ohållbara och oseriösa. Uppenbarligen har klimatberedningen inte heller någon aning om kostnaden.

Intressant! Mer om .

Kommentera

