Skip navigation

Jag ser sällan på TV. De serier jag vill se laddar jag antingen hem för att själv bestämma när tittandet äger rum, eller så ser jag program online istället. Däremot är jag glad över att TV4 startar en scifi-kanal. Tyvärr kommer den inte in i comhems utbud (ännu) och det är trist eftersom det är dem jag har i min svenska lya. Sci-fi är kul och sånt som slår ihjäl tiden när man behöver bli av med den. Det är samma med komedi och matlagning, så därför är TV4 Komedi och BBC Food två kanaler jag inte skulle kunna klara mig utan. Däremot skulle jag klara mig helt utan moderskanalen TV4. Får jag välja ser jag hellre färg torka än att stå ut med TV4 och deras långa reklamavbrott. Visst, de håller sig säkert till reglerna, men det hjälper inte. Av någon anledning känns avbrotten på TV3 och Kanal 5 inte lika långa, trots att de sänder från Storbitannien. Tänk om reklampauserna i framförallt TV4 var mer som danska TV2 har det – bara mellan programmen (och de avbryter inte program för att sända ”inför”-program).

Private Practice sågs endast av 315 000 personer. Det är synd, för det är en helt okej serie. Men jag förstår att många inte orkar se på TV4 längre. Och vad är det med svensk underhållning på helgerna egentligen? Antingen är det något trist dansprogram i fyran eller sångprogram på trean och SVT. Kan inte de svenska kanalerna ägna sig lite mer åt film eller någon underhållning som inte involverar dans och sång? Missförstå  mig inte, Melodifestivalen är underhållning på hög nivå, men ”Så skall det låta” eller ”Let’s dance” är så enormt trist. Tur nog finns det kanaler som är nishade och det går att välja att se en dokumentär om fallande löv eller hur man tillreder brunsås, vilket är enormt mycket mer spännande än Karl-Petters danssteg. Nej, överlag är svensk TV väldigt trist. Fram för mer nishkanaler och avveckla gärna TV4. Jag hade INTE saknat den.

Intressant! Mer om , , , .

Kommentera

