Skip navigation

Jag såg fram emot att äntligen få börja se årets upplaga danska Melodi Grand Prix på DR1 igår kväll. Jag väntade förgäves. Inte så att det inte sändes. Nej nej. Programmet sändes på utlovad tid, så långt är det frid och fröjd. Men varför i hela världen tar man det inte en smula mer seriöst?

Allvarligt. Den danska upplagan kan inte bli sämre än vad den var igår. En studiopublik som var mer oengagerad än en tv-tittande morot , låtar som i bästa fall kan spelas på PROs bridgekvällar och programledarskap som var helt och alldeles förvirrat dåligt. Things can only get better, eller vad var det D:Ream sjöng en gång på 1990-talet? Frågan är om DR verkligen kan få det bättre. Jag tror inte det. Innerst inne hoppas jag verkligen att alla de dåliga låtarna lades första programmet. Men om de nu har spritt ut bra låtar jämnt över båda semifinalerna så kommer nästa veckas program vara precis lika tråkigt som det var igår. Det är ta mig tusan roligare att en lördagskväll se en direktsänding nymålade ytor som torkar.

Nej, jag säger det bara – USELT DR!!!!

Mer om , , .

One Comment

  1. Haha.. skön sågning! Jag håller med, det var riktigt amatörmässigt på alla sätt, under några av låtarna satt man och vred sig och skämdes å artisternas vägnar.


Kommentera

